Konfigurace e-mailových schránek

Konfiguraci emailových schránek nastavíte v CONTROL PANELU PLESK.

Nastavení emailových služeb všeobecně:

CONTROL PANEL – záložka MAIL Settings

  • Aktivace/deaktivace služeb
  • Nastavení webmailu
  • Nastavení doručování neexistující emailové adresy

 

Vytvoření emailové schránky:

CONTROL PANEL – záložka MAIL – záložka EMAIL ADRESS – záložka CREATE E-MAIL ADDRESS
  • Zde vyplníte novou E-mailovou adresu
  • Access to the Control Panel – určuje, zda bude účet sloužit také pro přihlášení do Control panelu
  • Zaškrtávací pole MAILBOX určuje, zda budete používat schránku na serveru a následně určíte její maximální velikost. Schránka bez mailboxu má smysl, pokud např. hodláte všechny emaily přesměrovat do jiné schránky a to i u jiného poskytovatele (gmail, seznam). Následně lze například schránku u gmailu nastavit tak, aby z ní odeslané zprávy byly označeny tak, jakoby byly odeslány z emailové adresy vaší domény.
  • Nastavíte heslo pro přístup do webmailu v případě, že jste zaškrtli pole MAILBOX. Přístup do webmailu je na adrese http://webmail.vasedomena.xy

Mailbox je plnohodnotná e-mailová schránka, ke které se lze přihlásit přes webové rozhraní nebo vzdáleně pomocí mailového klienta.

 

Přesměrování emailové schránky:

CONTROL PANEL – záložka MAIL – váš email – FORWARDING

  • Zaškrtávací pole zapnutí přesměrování a uvedení seznamu emailů, na které bude přesměrován příchozí email
  • Při přesměrování je nejlépe mít zrušený mailbox. Případně zajistit mazání emailů v mailboxu. Po zaplnění mailboxu totiž přesměrování není funkční.
  • Mějte na paměti, že přesměrování není vhodná akce při užití antispamové ochrany SPF (přesměrovaný email může být odmítnut cílovým serverem, na který se přesměrovává). Lépe je emaily přeposlat užitím filtrů. Přesměrování funguje spolehlivě pouze v situaci, kdy přesměrováváte na email, který je fyzicky umístěn na hostingu dicio.cz (i na jiné doméně). Pokud přesměrováváte na doménu, která je fyzicky na jiném hostingu, pak doporučujeme funkci přesměrování nepoužívat.
  • Jak tedy spolehlivě přesunout emaily do jiné schránky?
    • Emaily lze stahovat automaticky v intervalech (podporuje například nastavení v gmailu)
    • Přesměrovat a nastavit účet kam se přesměrovává či přeposílá tak, aby neodmítal poštu vlivem SPF

 

Aliasy emailové schránky:

CONTROL PANEL – záložka MAIL – váš email – E-MAIL Aliases

  • Zadáte aliasy k emailové schránce

Automatické odpovědi emailové schránky:

CONTROL PANEL – záložka MAIL – váš email – AUTO-REPLY

  • Nastavíte automatické odpovědi a jejich formát

Spam Filter:

CONTROL PANEL – záložka MAIL – váš email – SPAM FILTER

  • Nastavíte parametry antiviru

Antivirus schránky:

CONTROL PANEL – záložka MAIL – váš email – ANTIVIRUS

  • Nastavíte parametry antiviru

Filtry pošty na serveru (Sieve)

  • Přes webmail (instalovaný Roundcube je uživatelsky nejvhodnější, případně přes Horde) lze snadno nastavit filtry na serveru, poštu lze tak snadno roztřídit do složek již na serveru a přes IMAP protokol přistupovat z různých zařízení k již takto roztříděné poště.
Print This Page